قطعات دستگاه کشش عبارتند از :
· بدنه دستگاه
· گیربکس
· دینام
· طبل
· قرقره
· جادوزه ای

این قطعات روی یک بدنه فلزی که حدودا عرض یک متر و طول شش متر دارد، سوار هستند. دستگاه های کشش خود انواع متعددی دارند که این تفاوت در تعداد طبل های آنها می باشد. برخی تک طبل بوده و ممکن است تعداد طبل ها به 8 عدد نیز برسد. تمامی دستگاه های کشش، با برق 3فاز کار می کنند.
معمولا دستگاه های کشش به دو دسته تقسیم می شوند: ریز بار، درشت بار.
نوع مصرف هر دستگاه بستگی به نوع دستگاه و قدرت آن دارد. قدرت دستگاه به بزرگی طبل، قدرت گیربکس و قدرت دینام یا ژنراتور بستگی دارد و ممکن است فشار تا چند تن را نیز تحمل کند.

برای مثال دستگاهی که شامل 5 طبل است بدین معنا می باشد که هر طبل به تنهایی شامل یک گیربکش و یک دینام مستقل است، این دینام با برق 3 فاز شروع به کار می کند و نیروی آن توسط دو عدد تسمه به گیربکس منتقل می گردد. بر روی گیربکس یک عدد فولی بزرگ نصب شده است که سرعت دینام را کمتر می کند. گیربکس توسط چرخ دنده ها سرعت را به قدرت تبدیل می کند و این قدرت توسط شفتی قوی در مرکز گیربکس به طبل منتقل می شود و در آخر طبل شروع به چرخش می کند و آماده کار است.
در کنار هر طبل یک عدد جادوزه ای نصب است و در قسمت بالای آن، به فاصله یک متر یک عدد قرقره هدایت کننده مفتول نصب شده است. طبل جمع کنی نیز دستگاهی است که با طبل تفاوت دارد و جهت تخلیه بار است. این طبل جمع کنی، توسط چهار الی پنج میله یک متری با قطر 20 الی 25 سانت روی صفحه گردی نصب شده اند.
این دستگاه در دو نوع معمولی و خرچنگی می باشد که معمولا نوع خرچنگی برای تخلیه بار راحتر بوده ولی میزان بار کمتری نسبت به طبل معمولی در خود جا می دهد.

به بالا بروید
بستن
بستن
فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
0 سبد خريد
بستن

سبد خريد من

سبد خرید شما خالی است!

خرید را ادامه دهید